New Dawn, New Day, New Life! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu New Dawn, New Day, New Life! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

New Dawn, New Day, New Life!

Blijf op de hoogte en volg Theo

19 April 2014 | Nederland, Nederland

(for a summary in English, please scroll down)

Here we go, here we go, here we goooooo!!

't is alweer twee jaar gelee, mijn vorige 'grote' reis. Dus genoeg kunnen sparen (en tevens wat werkreiservaring kunnen opdoen) de afgelopen jaren voor mijn aanstaande trip naar Noordoost Azie!

Japan en Korea staan al een tijdje op mijn reiswensenlijst en nu is het zover. Op de dag dat ik veertig jaar geleden mijn allereerste reis maakte om het levenslicht te aanschouwen mag ik straks naar Seoul vertrekken!

't Gaat hopelijk weer een hele belevenis worden. Ik denk dat vooral het communiceren een uitdaging gaat worden, aangezien er niet veel mensen Engels spreken in deze landen. Ik heb nog een halfslachtige poging gedaan om Japans te leren maar ben slechts tot les negen (van de veertig) gekomen. Ach, weer eens wat anders toch. Komt allemaal vast wel goed.
Ben erg benieuwd naar Noord-Korea, alhoewel ik de donkere kant daar vast niet te zien krijg. Ik moet daar ook deelnemen aan een groepsreis, aangezien dat de enige manier is om het land te bezoeken als reiziger. Er zullen ook twee Noord-Koreaanse overheidsfiguren met ons meegaan, die elk stapje en scheetje in de gaten zullen houden. Hmmmm, deze keer dan toch maar op de gebaande paden blijven?

Na zes weken touren door de beide Koreas en Japan zal ik de laatste twee weken nog Noord-Vietnam bezoeken. Ik had in 2005 al het zuiden bezocht (oa de Mekong Delta, Saigon) en het paste nu mooi in het reisschema.

Ik hoop hier regelmatig wat updates te kunnen plaatsen, alvast veel leesplezier!!

=========
English summary

It's been almost two years since my previous 'backpacktrip' (Brasil 2012) so I had plenty of time to save funds for my upcoming trip to North and South Korea, Japan and North Vietnam!

Japan and both Koreas have been on my I-like-to-go-to list for some time, and now is the right time to visit these places! Will be quite a challenge language-wise I guess, I briefly tried to learn Japanese but did not finish the course. (yet) But no worries, there are lots of ways to communicate, so I'll be good!
Am very curious to see North Korea. I do have to join a tour group there as that's the only way to enter the country as a traveller. Our group will even be joined by a couple of North Korean Governments reps, who will closely monitor every step we take. Well, this will be quite an experience as I'm totally not used to this type of travelling, but there's a first time for everything right?

After touring Korea and Japan for six weeks I will travel on to North Vietnam for the final two weeks. I did visit the Mekong Delta and Saigon already in 2005, but wasn't able to travel further up north on that occasion.

Will try to update this blog regulary. Enjoy!

• 19 April 2014 - 11:24

Ria En Gijs:

Hallo Theo nogmaals van harte gefeliciteerd en een goede reis we kijken weer uit naar je reis verslagen.
    groetjes Ria en Gijs

• 19 April 2014 - 11:32

Angela:

Ha T, fijn weer jouw reisverslag te mogen volgen.
    Heerlijk hoe je schrijft, geweldig om te lezen. En ja, blijf deze keer op de toegestane paden! We willen je weer veilig terug zien! Dus doe voorzichtig en enjoy!
    X Angela

• 19 April 2014 - 17:13

Mireille :

Hoi Theo! Leuk te lezen dat je weer vertrekt!
    Mooi kado voor j 40e! :)
    Geniet er weer van, maak mooie dingen mee,
    Wij lezen met je mee! Goeie reis!
    XMi
    Ps: happy newyear!

• 22 April 2014 - 05:44

Je Vader:

Heb niet eens tijd je met je verjaardag geluk te wensen,slechts een SMS-je.Blijf nu op de paden en vermaak je daar in The East.Zet geen grote mond op tegen de mensen daar,zoals je dat deed in La Guaira aan boord van ms Trident Amsterdam toen je een jaar of 5 was en de Venozolanen aan het werk zette.

• 02 Mei 2014 - 16:30

Anneke:

Hoi Mr. T., stiekempjes eruit knijpen ...alsog van harte gefeliciteerd...DUBBEL, want je club Feyenoord is ook 2e geworden:). Had je een w-app gestuurd.
    Nog heel veel mooie momenten en we zien je gauw weer terug...gezond en wel.
    Anneke (Elsevier)

• 05 Mei 2014 - 20:30

Jacques:

Oi Mr T, mocht je in Japan aangekomen zijn, maak een diepe buiging en maak met gebarentaal duidelijk:"Wat zit je haar leuk"...... altijd plijs hahaha...... Veel plezier.