Back home after a short, but enjoyable trip! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Back home after a short, but enjoyable trip! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Back home after a short, but enjoyable trip!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

30 Mei 2012 | Nederland, Nederland

(Please scroll down for a summary in English)

Nou, die vier weken zijn voorbij gevlogen zeg! Niet meer gewend zulke 'korte' trips, maar goed, ik heb de tijd goed besteed moet ik zeggen. Inmiddels ben ik al een aantal dagen thuis en ook alweer aan het werk. Business as usual dus.

De laatste dagen in New York heb ik niet echt veel meer gedaan aan sightseeing etc, mede door het vage weer. Af en toe vielen er dikke regendruppels uit de lucht en op die momenten had ik nou net niet mijn recent aangeschafte regenjas bij me. En als ik hem wel aanhad was het benauwd en droog :-) . Goede planning dus op het eind van deze trip.
Ik ben nog wel naar een baseball wedstrijd van de Yankees geweest, meer om sfeer te proeven eigenlijk. Er gebeurt niet zo heel veel in zo'n wedstrijd. Ik had een kaartje voor Section 203 gekocht, daar waar hun 'harde' kern zit. (The Bleacher Creatures)
Nou, sfeer werd er wel gemaakt, maar ze hebben daar speciale sfeerkillers in dienst. Zodra je je stem maar iets te hard verheft komt er een mannetje op je afgevlogen die je een waarschuwing geeft. Moeten ze in De Kuip proberen whahaha (alhoewel er aardige pogingen in die richting gedaan worden de laatste tijd)
Grootste pluspunt tijdens die wedstrijd was de aanwezigheid van echt bier, maar dan wel tegen een mooi prijsje van 10 dollar per (plastic) fles. Nou ja, ik had net mijn vakantiegeld binnen dus die paar biertjes konden er wel af. Lang geleden dat ik echt bier kon drinken tijdens een professionele sportwedstrijd!
Ben verder nog naar Brooklyn geweest, om wat rond te lopen en eventueel te shoppen maar ik heb daar de meeste tijd in een portiek van een appartementencomplex doorgebracht om te schuilen voor een regenbui.

Vrijdag was het naderhand wel lekker weer, nadat de dag weer wat mistig en grijs begon. Zoals elke dag eigenlijk begon, dus ik kon niet echt van het uitzicht op Central Park genieten. Ben eerst naar de bioscoop gegaan om de derde aflevering van de Mannen in Zwarte Pakken te bekijken. Na afloop scheen de zon volop en ben ik voor de laatste uurtjes lekker in Central Park gaan zitten. En tegen half acht die avond vloog ik dan weg vanaf JFK Airport naar Brussel, waar ik na aankomst besloot er nog maar een dagje te blijven. Enerzijds om wat bij te slapen, anderzijds om het vakantiegevoel nog een dagje vast te houden. Afgelopen zondag de zevenentwintigste ben ik dan weer thuisgekomen.

Sinds 2007 heb ik niet meer zo'n kort tripje gemaakt, volgende keer toch maar weer proberen wat langer weg te blijven. Ook beter voor het aantal verhalen op deze blog he.

Maar ik ben blij dat ik het Amazone gebied bezocht en ervaren heb en dat ik op Fernando de Noronha op een paar van de mooiste stranden ter wereld heb mogen liggen! (zie videootje onderdaan dit verhaal)

Tot de volgende reis!


=========
English summary

These four weeks on tour went by a little bit too fast I guess. Been home sine Sunday last, have even started working again.

The final four days in New York saw some rainy moments, so I spent most of the time sheltering and not sight seeing. I did vist a Yankees baseball match though, just to taste the atmosphere. Bought a ticket for section 203, home of The Bleacher Creatures. Unfortunately, most of the time the atmosphere got killed off by stadium officials, something I'm not used to as a passionate Feyenoord Rotterdam football fan. A good thing there was the availability of real beer, so not the non-alcoholic version they sell in Dutch Football stadiums for instance.

After watching the premiere of Men In Black 3 on Friday morning 25 May I spent the final hours in New York enjoying some sunshine rays at Central Park, in my opinion the best spot in NYC to do so. And later that night I flew back to Brussels, Belgium, where I decided to stay an extra night to extend the holiday feeling and to try to recover from jet-lag.

I haven't been on such a short trip since 2007. So I think I'm going to try and book a longer trip again (six weeks at the least) the next time. Until that trip, follow my examples and travel for yourself as well, the world is still a beautiful place!

See you next time!

  • 31 Mei 2012 - 07:24

    Je Pa:

    En nu weer aan de arbeid! Je hebt straks het EK-voetbal om,hopenlijk te kunnen genieten van het spel al geef ik Nederland NIET veel kans gezien hun spel en mentaliteit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 122077

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: