Puerto Iguazu, 18/10/07, 07.30 uur - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Puerto Iguazu, 18/10/07, 07.30 uur - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Puerto Iguazu, 18/10/07, 07.30 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

18 Oktober 2007 | Argentinië, Puerto Iguazú

(English summary below - dit is voor een aantal amerikaanse collega´s van mij)

== Foto´s!!!! Eindelijk een internetcafe met usb pc´s gevonden. Zie al mijn vorige verhalen voor wat vakantiekiekjes.(Ben nu in Buenos Aires, maar voor de landkaart - onder profiel - zit ik nog even in Puerto Iguazu) ==

Na mijn vorige bericht ben ik die zaterdag de dertiende oktober in Montevideo naar de Mercado del Puerto gegaan, een grote hal naast de haven waar het er elke zaterdag druk is met mensen die levensgrote steaks en andere lekkernijen komen eten. Onderweg er naar toe en in de hal zelf was het uitgestorven. Uruguay speelde op dat moment thuis tegen Bolivia (uitslag 5-0), dat was de reden.
Macht nicht aus, ik had zin in een grote steak en kreeg die ook. Er zijn een heleboel vaste kraampjes daar in die hal, met een bar waar je aan kan zitten en eten. Achter de bar grote grills met hele hompen vlees. Ik koos een leuk kraampje uit waar ik een `entrecote con mostaza´ bestelde. Een dubbeldikke steak in mosterdsaus. Estado buenissimo!

Zondag de veertiende ben ik met een snelle en luxe ferry teruggereisd naar Buenos Aires. En maandag de vijftiende ben ik doogevlogen naar Puerto Iguazu, in het noordoosten van Argentinie. Daarvandaan ben ik er dinsdags en woensdags op uitgetrokken om de watervallen van Iguazu te bekijken. Vette regenbuien na aankomst overigens, dit bleef zo tot dinsdagmiddag. Maar eenmaal bij de Braziliaanse kant van de watervallen werd het droog en ging de zon schijnen!
Dinsdagochtend ben ik nog even de grens met Paraguay overgetrokken om toch nog even een paar voetafdrukken achter te laten in Paraguay. Helaas geen stempel erbij in mijn paspoort, niet nodig voor dagtripjes.
In het grensplaatsje Ciudad del Este, in de stromende regen, ben ik een beetje losgegaan op de straatmarkt. (peuken en shirtjes gehaald)

Tot zover de afgelopen dagen. Ik laat de foto´s het verhaal van de Iguazu Falls verder vertellen. Ik heb er zo´n tweehonderd gemaakt, heb er nu even snel een paar mooie geplaatst. Ik ga de komende tijd de mooiste uitzoeken en er meer plaatsen. Enjoy!

T

English Summary

== Finally an internet cafe with usb terminals, please see all previous stories for some pictures ==

After my previous report, I went to the Mercado del Puerto, near the Montevideo Port. This is a huge market place, where people flock by the dozens to have some gigantic steaks every Saturday afternoon. But this Saturday it was very quiet, on the streets as well as in the Mercado. The reason: The Uruguaian national soccer team had a home game against Bolivia (and won by 5-0). Oh well, as long as I can have my steak. I ordered an entrecote with mustard sauce. It was huge, juicy, tasty and it was gone in ten minutes!

Sunday October fourteen I travelled back to Buenos Aires by rapid ferry. And on Monday October fifteen I flew to Puerto Iguazu. There was a lot of heavy rainfall this day and on Tuesday morning as well.
I almost thought I came here to only see the water fall in town and not in the Iguazu National Parks. But the sun is my friend, and it showed its face again on Tuesday afternoon, right before we visited the Brazil side of the Iguazu Falls. Tuesday morning I first had a quick shopping visit to the Paraguaian border town of Ciudad del Este. Did some walking and shopping, but as it rained heavily I tried to run for cover most of the time.
And yesterday, Wednesday October seventeen, it was sunny and warm, a perfect day to see the Argentinian side of the falls. This side has the best views and closest access to most of the falls, whereas the Brazilian side only offers the grand overview.

Please take a look at the pictures taken by me from the Falls, I think it will tell its beauty better than words do....
I took around twohundred pictures of the falls, I will sort them out and upload the prettiest in the next few days. I already uploaded a few, just to give you an idea.

T

  • 18 Oktober 2007 - 20:54

    Mama:

    Ik zit hier in stille bewondering te kijken naar de watervallen.
    Dat de mens zoiets moois en indrukwekkend
    wat moeder natuur ons biedt, nog heel lang mag blijven koesteren.

  • 19 Oktober 2007 - 07:08

    Je Pa:

    de watervallen in kamarian en rumahkai zijn ook indrukwekkend en mooi.
    Veel plezier met de verdere reis/tocht.

  • 19 Oktober 2007 - 07:42

    Michael Mangal:

    Vet man al dat lekkere eten, ziet er goed uit. Die watervalllen mogen er ook wel wezen. haha.. Gr. Mike

  • 19 Oktober 2007 - 14:29

    Arie Uut Assn:

    Hey Theo,

    Leuke reisverslagen man!!! Had er al een paar gelezen en ik dacht vandaag laat ik nu maar is een keer een berichtje achterlaten!!!Hahaha

    Ik zou als ik jou was je verhalen bundelen en er een boek van maken!!!Hahaha

    Amatooooooooo

    Ook de groetjes van Evelynne, Jayden & Cheyenne.


  • 20 Oktober 2007 - 17:08

    Jacques:

    Hola Theola,
    Worden die steaks die jij naar binnen werkt alsmaar groter naarmate je langer in dat gebied bivakkeert????!! Trouwens prachtige pica's van die Igazu-watervallen. Ben benieuwd naar volgende week; blijf ons verrassen met je belevenissen.
    Mazzeltov


  • 22 Oktober 2007 - 15:37

    Erwtensoep:

    ........mn mond valt open na het zien van de mooie watervallen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 122068

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: