New York, 22/10/07, 13.35 uur - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu New York, 22/10/07, 13.35 uur - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

New York, 22/10/07, 13.35 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

22 Oktober 2007 | Verenigde Staten, New York

English summary below (voor een aantal amerikaanse collega's)

"Start spreading the news,
I don't like the ajax "jews",
But I just arrived here in the city of,
New York, New York!"
(tekst gejat van wijlen Frankie Sinatra en aangepast naar de huidige omstandigheden)

Vanochtend om half tien aangekomen hier in The Big Apple. Langdradige vlucht vanaf Buenos Aires, maar ik ben gezond en wel aangekomen, dat is het belangrijkste.

Ik heb de laatste dagen in Buenos Aires aangegrepen om een aantal lange voettochten te maken door de stad. En ik ben op vrijdag de negentiende oktober naar het stadion van Boca Juniors gegaan, genaamd "La Bombonera". Betekent overigens "de chocoladedoos", want die vorm heeft het.
Ik ben daar meegegaan met een stadiontour en heb het museum van Boca Juniors bezocht. Altijd leuk, zulke stadiontours. Je kon de kleedkamer van Boca in, stukje het veld op en de persruimte werd ook nog even aangedaan. Echte toppers zoals Maradona, Batistuta en Riquelme hebben hier gespeeld, dus ook hier gewijde grond waar je op loopt.
Erg smalle uitgangen trouwens en dat met al die rellen daarzo. In Nederland zou dit stadion al lang en breed afgekeurd worden.

Ben op zaterdag vanuit mijn hotel op de Avenida de Mayo een heel stuk door de binnenstad gelopen. Bij en rond treinstation Once is er een straatmarkt en navenant dus heel veel mensen die schoorvoetend van de ene naar de andere kraam lopen. Kon ik meteen even wennen aan het rondlopen in een massa mensen, want dat staat me hier in New York te wachten.
Na een uur of drie en behoorlijk zere voeten kwam ik uit bij de Feria de Artenasal, een soort grote kunst- en hippiemarkt. Veel zelfgemaakte souvenirs worden daar verkocht. Deze markt bevindt zich trouwens naast de begraafplaats waar Evita Peron begraven ligt. Evita Peron, jeweetwel, de moeder des Argentijns vaderlands.
Op de markt heb ik wat souveniertjes gehaald en ben toen weer terug gelopen naar mijn hotel. Moe maar voldaan door een aantal prachtige aankopen ben ik mijn bed ingedoken.
Het was er trouwens schitterend weer, deze laatste dagen in Buenos Aires. Fel zonnetje en de temperatuur lag tussen de vijfentwintig en achtentwintig graden.

Tussendoor toch nog even een nieuwe tattoo gehaald, ben nu de Molukse equivalent van de boek- en filmfiguur Papillon. Wie dit boek en/of de film kent weet dan meteen wat voor tattoo ik nu erbij heb. Het ziet er echt vet uit, voor een mooie prijs van rond de vijftig euro. Wacht de foto's maar weer af. (hier in dit internetcafe, op Fifth Avenue, ook geen pc met usb helaas)

Gister, zondag de eenentwintigste, ben ik voor de laatste boodschappen nog even het toeristengebied ingegaan. Wederom lekker weer, wederom zere voeten na afloop.
En 's avonds helaas weer weg moeten vliegen, van het relaxte Argentina met zijn mooie meisjes, dikke steaks en sfeervolle voetbalwedstrijden. Ook hier (en in Uruguay ook) voelde ik me helemaal thuis.

Vanochtend dus aangekomen in New York. Kon helaas nog niet inchecken in mijn hostel, dus ben ik er meteen maar weer op uitgetrokken. Mijn hostel is trouwens prachtig centraal gesitueerd. Meteen links is het (onderste gedeelte van) Central Park. Times Square en Fifth Avenue liggen op tien minuten lopen (als de verkeerslichten en het verkeer tenminste meezitten).

Ik ben net even langs geweest bij een aantal collega's van het Elsevier kantoor alhier. Een van de credit managers heeft nog kaartjes kunnen regelen voor een wedstrijd van de New York Knicks (basketball voor degene die dit niet weten). Dus aanstaande woensdagavond ga ik er met hem heen, de wedstrijd is in het beroemde Madison Square Garden.
Morgen ga ik een dagje op stap met twee medewerkers van de Citibank, waar ik wekelijks namens Elsevier een zogeheten Customers Conference Call mee heb. We zullen waarschijnlijk langs een aantal bekende plekken gaan en ik heb de kans om wat meer te weten te komen over The American Way of Life. Vind ik wel interessant.

Woensdag en donderdag wil ik proberen de andere wijken te bezoeken, zoals Harlem, The Bronx, Brooklyn en Queens. Ik heb al een metrokaart gekocht, waar ik ongelimiteerd mee kan reizen. Slechts vierentwintig dollar, met de huidige koers is dat zeventien euro hahaha.

En aanstaande vrijdag de zesentwintigste oktober vlieg ik terug naar (het inmiddels koude) Nederland en is alle pret al weer heel snel voorbij. Maar zover is het nog niet, er wachten me nog een aantal relaxte dagen in deze geweldige wereldstad!

T

English summary

Just arrived in The Big Apple! Could not check-in into my hostel yet, so I decided to do another walkingtour. The hostel where I will be staying at is nicely and conveniently located near the lower western part of Central Park and within walking distance of Times Square and Fifth Avenue. Cool huh!!??! And I'm paying only sixty bucks for a single room with shared bathroom. With the current USD-EUR exchange rate it's a very good deal, especially for this excellent location.

I spent the last couple of days, from Thursday October 18th until yesterday Sunday October 21st, doing some long walking tours in and around the city center of Buenos Aires. Mainly to get some souvenirs. I even got me a new tattoo. Just wait for the pictures, which I will upload in a few days. On Friday October 19th I visited the Boca Juniors Soccer stadium, where famous soccerplayers like Diego Maradona started their careers.

Tomorrow I will spent the day with two co-workers from the Citibank Group, who I am really looking forward to meet. And on Wednesday and Thursday I want to visit the other burroughs of New York as well, like The Bronx, Brooklyn and Queens. I already love this city, where many dreams have started. And just had a meet-and-greet with Carl Rubing and Tremaine Nicholson from the Elsevier office here in downtown Manhattan.

You will be notified again when I upload some new pictures.

T

  • 22 Oktober 2007 - 18:24

    Michael Mangal:

    Leuk om zo in contact te komen met je collega's uit het buitenland.

    Het gaat je goed.
    Mike

  • 22 Oktober 2007 - 20:22

    (O)Annis:

    Lekker....vergeet China town niet.....daar kan je tenminste durian (uit Kamarian) eten........ have a good time.......

  • 23 Oktober 2007 - 07:14

    Je Pa:

    probeer vrijheidsbeeld op te gaan en kijken naar de een en veertigstestraat.In die havens heb ik vaak gelegen met de schepen waar ik toen op voer.Have a pleasant stay in the USA.

  • 23 Oktober 2007 - 08:36

    Mireille:

    T! Time flies.. nu al weer aan je laatste bestemming toegekomen... :(
    Geniet van NYC en plezier bij de Knicks!
    Benieuwd naar je nieuwe pica's...

  • 23 Oktober 2007 - 17:54

    Olga:

    he theo, wat gaat het snel. nu alweer in new york. veel plezier daar en we zijn benieuwd naar je tatoooooo. muchos besos nina y olga

  • 24 Oktober 2007 - 07:44

    Anneke Caupain:

    Hoi Theo,
    Mijn bericht van gisteren is niet doorgekomen, jammer. Wel enjoy your stay in the Big Apple. Nice you've met some colleagues from our NY office (e.g. Barry Appelman?)Ben je aan de typical American Food also? De groetjes van Jessy and "David Lomas". Crispin Davis is also missing you (haha). You know the "ouwe". Wij hopen je heel gauw terug te zien (not for the pile of work). Voor rust in de tent.
    Anyway geniet nog van de paar dagen en see u soon.

    Regards,
    The O-Team

  • 25 Oktober 2007 - 06:39

    Angela:

    Hee, wat gaat de tijd snel. Wat kan jij toch leuk schrijven. Ben benieuwd naar je tattoo.
    Je hoort nog van me.

  • 25 Oktober 2007 - 07:20

    Jacques:

    Yo Thee, heel veel sterkte met je survival door The Bronx, Harlem enz. Mocht je in de problemen raken hier een advies: Dans de tjakalele. Ok man, ik ga je snel zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 122225

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: