Yangon, 04/05/11 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Yangon, 04/05/11 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Yangon, 04/05/11

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

04 Mei 2011 | Myanmar, Rangoon

(English summary below)

Eerste update!

Zit nog in Yangon, de hoofdstad van Birma/Myanmar. Back to basics hier, want buitenlandse mobieltjes werken niet en je kan hier geen geld pinnen. Boeit niet, voor alles is een oplossing.

Vorige week, mijn eerste week "On Tour", was een regelweek. In Kuala Lumpur moest ik het visum voor Myanmar zien te regelen en ik moest er voldoende US dollars halen voor een verblijf van twaalf dagen. Daarbij moeten die dollars ook nog eens kreukvrij en zonder vlekken zijn. Uiteindelijk is alles me gelukt en loop ik nu al een aantal dagen lekker zwetend door Yangon. Heb tussendoor nog even een uitstapje gemaakt naar de oostkust van Maleisie, waar mijn nicht met haar dochter en een vriendin op vakantie was. Kon daar lekker even bijkomen op het strand!

Morgen ga ik door naar Mandalay, de tweede stad van Myanmar. Zou eigenlijk vandaag al vliegen, maar de vlucht werd op het laatste moment gecancelled. Nou ja, dan morgen maar weer een poging wagen!

Later meer!

===============
English summary

First update!

I'm still in Yangon, Myanmar's capital. It's back to basics here, because foreign mobiles don't work and there are no ATMs for foreign debit or credit cards. Oh well, then I just need to find a workaround for all that, right?

The majority of last week was spent arranging the visa for Myanmar and finding crispy clean US dollar bills. (no dirty dollars accepted here!)

In between I went to Kuala Terangganu, on Malaysia's east coast, to visit my cousin, her daughter and her friend last weekend. They are on holiday there and that also gave me the opportunity to laze on the beach for the first time this trip!

I will travel on to Mandalay tomorrow. Should have arrived there already, but my flight got cancelled today. Oh well, let's give it another try tomorrow then, right?

More on Myanmar later this week!

  • 05 Mei 2011 - 05:46

    Je Vader:

    Ik hoop dat alles goed gaat met je vacantie,dit zeker met de omstandigheden in deze wereld .Ga de problemen NIET opzoeken en wees voorzichtig.

  • 05 Mei 2011 - 08:05

    Ria En Gijs:

    Hallo Theo eindelijk is het weer zover kunnen we weer van die leuke verhalen van je lezen.
    Veel plezier en doe voorzichtig groetjes Ria en Gijs

  • 05 Mei 2011 - 10:36

    Simon H:

    Hi Theo,

    Ik wist niet dat je hiervoor voor het werk in Singapore zat. Ik had wel meegewild. Hoe was het daar met mijn ex-collegas.

    Geniet van je trip en we kletsen wel weer als je terug bent.


  • 06 Mei 2011 - 09:31

    Barry :

    He maatje, het regelen is op je lijf geschreven, komt goed!
    Relax en laat ons mee genieten van al het moois wat op je avonturenpad terecht komt.

    Ciao Ciao

  • 06 Mei 2011 - 10:10

    Jacques:

    Oi adik,

    Je bent weer "back to basic" hahaha; no money no honey, no pain no gain; kortom lekker boeien man. Maak je maar niet te sappel, maareh..... je gaat naar Myamar (Birma), maar daar heeft die Nobel-winnaar van vorig jaar huisarrest gekregen en werden monniken toch hardhandig in elkaar gerost door militairen? Maar goed dat jij de mazzel hebt dat je gelijkenissen vertoont met de lokale bevolking aldaar en zal je zeker met rust gelaten worden gheghe!. Okay man, geniet en een prettige voortzetting van je trip.

  • 12 Mei 2011 - 08:22

    Nadia:

    Hi Theo,

    Ik hoop dat alles goed met je gaat. Ik vind het harstike leuk om al je verhalen weer te lezen! In iedergeval geniet van je trip en hoop gauw meer over je vakantie te lezen.

    Groet,
    Nadia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 122088

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: