020, 28/09/07, 21.44 uur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu 020, 28/09/07, 21.44 uur - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

020, 28/09/07, 21.44 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

28 September 2007 | Nederland, Amsterdam

(English summary below - dit is voor een aantal amerikaanse collega´s van mij)

And the saga continues again!

Ik mag weer, zondag de dertigste september as. vlieg ik rond twaalf uur 's middags het volgende avontuur tegemoet.

Trip vijf alweer. Na Thailand en Maleisie in 2003, Brazil in 2004, Cambodja en Vietnam in 2005 en Around-The-World-In-Eight-Weeks (California, Fiji, New Zealand, Hong Kong en Peking) in 2006 ga ik nu een goede vier weken verbijven op het Amerikaanse continent.

Het plan is grofweg als volgt:

- week 1: Aankomst in Buenos Aires, Argentina, na twee dagen vlieg ik door naar Viedma. Ik ga daar een bezoek brengen aan de plaatselijke gevangenis, waar een goede maat van me zich helaas al anderhalf jaar gedwongen ophoudt. Over land ga ik dan weer terug naar Buenos Aires;

- week 2: Van Buenos Aires over land en water naar Uruguay en weer terug;

- week 3: Van Buenos Aires naar Foz do Iguazu (vette watervallen daar, op het drielandenpunt met Brazil en Paraguay) en weer terug, per vliegtuig;

- week 4: Van Buenos Aires doorvliegen naar New York, waar ik dan vierenhalve dag ga verblijven om mijn laatste geld op te maken;

Helaas heb ik maar vier weken reistijd. Ik heb geleerd van vorige reisjes dat je in zo'n korte tijd beter maar niet te snel door een land gaat racen. Kost teveel en je ziet minder. Dus heb ik een aantal zaken vantevoren geregeld. Zoals een hotel voor de eerste dagen in Buenos Aires, een airpass met daarin de heenvlucht naar Viedma en het retourtje Iguazu, een hotel in New York. Dit laatste had ik eind mei al geregeld. New York is een populaire bestemming, met honderden hotels, maar die zijn al ruim vantevoren besproken. Ik heb daar straks een kamer in een hostel, vlakbij Central Park en Times Square, voor 60 euro per nacht. Voor deze locatie een koopje.

Ann de ene kant wel jammer dat ik al een aantal dingen min of meer moest regelen, ik laat het liefst alles gewoon op me afkomen en zie dan wel weer verder. Maar daar is gelukkig nog genoeg gelegenheid toe. In week twee in Uruguay bijvoorbeeld, die week ga ik echt op de bonnefooi reizen en gewoon ter plekke een hotelkamer boeken, dat soort dingen.
Buenos Aires zal dus mijn uitvalsbasis zijn voor de drie weken Zuid-Amerika, ik hoop dat het een leuke stad is waar ik snel mijn draai kan vinden.

Ik kijk erg naar zondag uit, ga hopelijk weer van alles beleven, zien en doen. Ben ook erg blij met deze website, ik kan me uitleven met mijn verhalen en foto's plaatsen. Ik heb extra fotoruimte aangeschaft, kan nu nog eens honderd foto's plaatsen. En die gaan er zeker komen!
Ik ga eigenlijk gewoon verder waar ik op 12 juni 2006 gestopt ben. Het lijkt dan straks alsof ik meteen door ben gevlogen van Hong Kong via 020 naar Buenos Aires (maar dan met een overstaptijd van een jaar en drie maanden...)

Nog maar twee nachtjes slapen en we gaan weer los!!!

T

English summary:

This Sunday September 30 I will start my fifth backpacking trip! This time I'm off for the Americas, for almost four weeks.
I've already been to Asia on two occasions (Thailand and Malaysia in 2003 and Cambodia and Vietnam in 2005), visited Brazil in 2004 and last year's trip went through California, Fiji, New Zealand and Hong Kong and China. This last trip was by far the best one.

This year, I will be spending three weeks in Argentina and Uruguay and the last week I will be spending in New York. I'm especially looking forward to visiting a friend of mine, who unfortunately is jailed in Argentina, and to the Iguazu Waterfalls.

After a year and three months of suffering at work and daydreaming about travelling, I can finally start now with the final preparations for this trip.
Each story that I write on this site I will try to summarize in English. Hopefully it will be readable to the English-speaking visitors.

  • 28 September 2007 - 20:09

    Anja:

    Hey mop heeeeeeeeeeeel veel plezier!! Ik zie je verhalen weer met smart tegemoet.xxx

  • 28 September 2007 - 21:39

    Angela (Usi! Ha,ha):

    Vet cool hoor dat ik hier je reisverslag kan volgen! Selamat jalan!

  • 29 September 2007 - 07:19

    Syl:

    Goede reis, neef!!

  • 29 September 2007 - 09:33

    Ria En Gijs:

    Hallo Theo,
    Heel veel plezier en we kijken uit naar je verhalen.Groetjes

  • 29 September 2007 - 10:48

    Shirley & Naomi:

    Hoi, jemig wat een geweldige trip heb je weer in het vooruitzicht!! Geniet ervan en djaga diri bae-bae adik!!
    CU over 4 weeks!! Liefs, Shir & Naomi xxx

  • 29 September 2007 - 12:11

    Saudara 020 Brooklyn:

    Djalan bae bae

  • 29 September 2007 - 13:56

    Edward:

    Ates!

    Have fun! Groet,
    Edward, Joyce & Isaiah

  • 29 September 2007 - 15:26

    Jacques:

    Eey man
    Wij zullen wederom smullen van al je reisavonturen en kunnen eigenlijk niet wachten! Heerlijk genieten van al het moois wat op je af zal komen en wij genieten met je mee; lekkerrrrrrrr!
    Sampai bertemu lai

  • 29 September 2007 - 16:38

    Annis:

    Nyong Theo,
    heel veel plezier....we vliegen in gedachten met je mee naar Amerika. Je vehalen zullen ons meenemen naar je avonturen.
    Hasta la vista signore Theo....

  • 29 September 2007 - 18:06

    Chef:

    Hé ouwe reus. Je gaat weer op pad. Let goed op jezelf en maak er prachtige 4 weken van.
    groetjes uit Assen

  • 29 September 2007 - 18:37

    Mike The Bike:

    Vette Shit T. Ziet er goed uit man. Veel plezier

  • 29 September 2007 - 22:04

    Otty:

    Hey Matheus, goede reis man and have fun!!! Take care

  • 30 September 2007 - 14:57

    Jo:

    Hey T, goeie reisplanning! Superleuk dat je weer op reis gaat! Je zit nu al in het vliegtuig; anders hadden we nog wel even gebeld (helaas niet afscheid nemen op Schiphol zoals de vorige keer! haha...jij,Chip&Stan aan de baco's om 07.00uur sochtends!).
    Have fun....en we lezen het wel op de site! xXxJo

  • 01 Oktober 2007 - 07:45

    Je Nicht, Monique:

    T,

    Heel veel plezier daarzo aan de overkant !! We (be)leven met jou mee. Ook de groetjes van mam, Francine en Ronald.
    By the way, het was heel gezellig afgelopen 22 september, verjaardag van mam. Heb jij de foto's gezien van jou ??tijdens papeda eten ??????

    lieft Monique

  • 02 Oktober 2007 - 05:49

    Olga:

    lieve theo, hoe is de eerste vlucht gegaan? we zijn erg benieuwd naar je reisverhalen, en zullen je helemaal gaan volgen. veel groetjes nina, robert, olga

  • 02 Oktober 2007 - 11:46

    Je Pa:

    hoop dat je wat kan betekenen voor Rolf in de gevangenis.Geniet van jevakantie en kom veilig thuis.

  • 02 Oktober 2007 - 15:57

    Mireille:

    Hee T! Een hele fijne vakantie gewenst. We lezen je verhalen op deze website!
    xiuMireille

  • 02 Oktober 2007 - 16:49

    Noel:

    Veel plezier...!!!!!!
    Peace

  • 17 Oktober 2007 - 20:24

    Lisa:

    Theo,
    Your photo's are amazing. Coleen and I are looking forward to meeting you on the 23rd.

    Lisa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 122290

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: