Buenos Aires, 02/10/07, 14.19 uur - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Buenos Aires, 02/10/07, 14.19 uur - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Buenos Aires, 02/10/07, 14.19 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

02 Oktober 2007 | Argentinië, Buenos Aires

(English summary below - dit is voor een aantal amerikaanse collega´s van mij)

Hola!

Dag twee alweer, ben na een lange wandeling beland in een internetcafe, niet ver van mijn hostel.

De reis hier naartoe was zoals verwacht lang en langdradig, maar ging voor het gevoel redelijk snel. De eerste vlucht, van 020 naar Washington, duurde een kleine acht uurtjes. Ik kwam er rond twee uur ´s middags plaatselijke tijd aan. Na de douane formaliteiten moest ik een goede zeven uur zien te doden, want mijn volgende vlucht ging pas om kwart voor tien die avond. Washington Dulles airport was inderdaad erg "dull", saai dus. Er zijn vier terminals, maar die zijn allemaal gescheiden door de landingsbanen. Ik kwam aan op en zou later vertrekken vanaf terminal C, maar buiten een paar winkels en wat restaurantjes was er niet veel anders. Nergens kon je ook even naar buiten, dus
ben ik met de shuttle naar de main terminal gegaan. Die shuttle is overigens een kruising tussen een bus en een metro, grappig.

Aangekomen bij de main terminal zag ik van verre de frisse buitenlucht al, maar iemand van een informatie stand zei me dat als ik naar buiten ging, ik later weer door de douane en security moest. En op zondag zijn er altijd lange rijen, waarschuwde hij me.
Nou ja, dat zien we dan wel weer, dus ik ben gewoon naar buiten gegaan. Buiten de vertrekhal heb ik een uurtje of twee gezeten. Sigaretjes roken, beetje water drinken, muziekie luisteren en me verbazen over de grote amerikaanse auto´s. Wel opvallend dat de meest luxe wagens allemaal een shabby geklede chauffeur hadden, dat verwacht je dan weer niet.

Eenmaal weer binnen (de rij voor de security was al stukken korter geworden) heb ik nog wat gegeten en een drietal import Heinekens gedronken. Vlucht twee, van Washington naar Buenos Aires, kende nogal wat turbulente momenten. We vlogen via de oostkust van de VS over het Caraibisch gebied. Het is nu orkaanseizoen, dus er was behoorlijk wat turbulentie onderweg. Viel mee hoor, af en toe werden we een beetje heen en weer geschud.

Na aankomst gister ben ik met een shuttle bus van het vliegveld naar mijn hostel gegaan, waar ik om precies twaalf uur ´s middags aankwam. Ik heb er een mooie, maar schone en kleine eenpersoonskamer met badkamertje,voor ongeveer twintig euro per nacht. Goed te doen.
Het regende gister bij aankomst en het werd alleen maar erger. Na een korte douche ben ik even wat te eten gaan halen. Na vijf minuten buiten was ik al helemaal doorweekt, dus toen toch maar een parapluutje gekocht. Bij de plaatselijke McD heb ik wat broodjes gehaald en ben daarna weer terug gegaan naar mijn kamer. Daar ben ik tot vanochtend gebleven, ik was aardig vermoeid door de reis en de regen bleef maar vallen.

Net dus een verkenningstochtje te voet gemaakt. Ik moet zeggen dat de stad wel wat weg heeft van Barcelona, de avenidas en ruas doen Europees aan. Wel veel mooie oude gebouwen en erg veel chicas bonitas hier!
Overigens spreken er hier maar weinig mensen engels, dus ik zal heel snel wat basis spaans moeten opdoen. Valt op zich wel mee, ik spreek een beetje portugees en heel veel woorden zijn hetzelfde, alleen worden ze anders uitgesproken. Kon dus al zonder problemen boodschappen doen en heb net zelfs een buskaart voor aanstaande vrijdagnacht gekocht. Die kaart kostte me omgerekend zo´n vijfentwintig euro, voor een busreis van dertien uur. De peso is dus erg voordelig voor me.

Morgen vlieg ik door naar Viedma, waar mijn maat gevangen zit. Ik heb net bij de Nederlandse ambassade een paar documenten opgehaald, die ik dan donderdag bij mijn eerste bezoek zal moeten overhandigen. Wordt wel spannend, ik hoop echt dat ze me toelaten.
Mensen hier denken trouwens dat ik uit Brazilie kom, te grappig. Zo heb ik in elk land dat ik tot nu toe bezocht heb een andere afkomst, volgens de locals. Beter toch, ik heb gelukkig geen typisch Nederlands uiterlijk. (komt mijn huidskleur me een keertje goed van pas hahaha)

Tot zover weer even. Het volgende verslag zal ik waarschijnlijk aanstaande zondag schrijven.

Ciao!

T

English summary

Hello,

This is my second day already in Buenos Aires, the capitol of Argentina.

The journey from Amsterdam, with a stop-over in Washington, took around thirty hours. But the flights went by quickly.
In Washington, at the airport after the first leg, I wandered around a bit, sat outside the Departures building for some hours and had a salad and some beers to kill time.
The second flight, from Washington to Buenos Aires, had a lot of turbulence. But nothing serious, we arrived safe and sound at the airport.

Unfortunately, it rained a lot yesterday, so I just went out to get some food from the McD and then I went back to my room to get some sleep. My hostel is located in the city center, I have a nice and cosy ensuite single room for around thirty USD per night.

This morning, it had stopped raining so I went on a small reconnaissance tour, on foot. I walked from my hostel to the Dutch Embassy, where I had to pick up some documents. Then I walked to the Main Bus Terminal, to buy me a bus ticket for this Friday. And after a walk back into the center and a pasta-and-salad lunch, I´m now in an internet cafe, near my hostel.
It´s a beautiful city, looks very european I must say. A lot of old and classic buildings and monuments. And a lot of fine looking girls, unfortunately not many people speak English, so I need to learn some basic Spanish really quick.

Tomorrow I will fly to Viedma, where my friend is jailed. Hopefully they will let me in, after showing them the documents I collected at the Dutch embassy.
I hope to write my next story this Sunday.

  • 02 Oktober 2007 - 18:17

    Michael Mangal:

    Kan me Washington Airport ook nog goed herinneren. Inderdaad erg saai. Ik hoop dat het gaat lukken Viedma. Leuk om zo op de hoogte te blijven van je reis. Ik kijk al uit naar the next story.

    Gr. Mike

  • 02 Oktober 2007 - 18:35

    Gijs En Ria:

    leuk je eerste berichtje kijken alweer uit naar je volgende verhaal.dennis adri en isa na een reis van 24 uur in brazilie aangekomen.
    groetjes gijs en ria

  • 02 Oktober 2007 - 19:24

    Jacques:

    Volg jij ondertussen een opleiding (tolk)vertaler Engels of zo.....??!
    Altijd spannend de eerste dagen, maar je redt het wel toch, zeker met de chicas bonitas in je buurt zal het ongetwijfeld genieten zijn.
    Zonnige groet.

  • 02 Oktober 2007 - 20:02

    D ® E:

    Oi,

    Wordt steeds moeilijker, maar ma kan gewoon Nederlands, hoor... Je hoeft niet alles voor haar te vertalen ;-)

    Anyways, veel plezier en spreek je laterz

    oftewel: have a jolly good time and I will speak to you within a few days! (laughter)

  • 02 Oktober 2007 - 20:31

    Dana, Maurice En Bet:

    Hey Theo,
    Leuk weer om je verhalen te lezen.
    Zo kort nog maar op pad, en nu alweer van alles te vertellen.
    Succes met je reis en veel plezier!
    Liefs Dana, Maurice en Betty

  • 02 Oktober 2007 - 21:12

    Tante Melie:

    Hi Theo, ik merk het wel, het schrijven gaat steeds meer body krijgen. Je wordt hierdoor nog een gerenommeerde schrijver. Nota bene een lang verhaal voor iemand die had gedacht op dit moment last te moeten hebben van jetlag. Ik hoop ook dat het jou lukt om jouw vriend op te zoeken. Is het ondanks de regen ook warm? En ga jij ook reacties beantwoorden, of is hier beginnen aan?

    Heel veel plezier verder en tot
    zondag dus?

    Lieve hormatjes van jouw
    liefste tante

  • 03 Oktober 2007 - 07:01

    Je Pa:

    leuk te lezen dat alles = goed.
    keep smiling en ik hoop dat je Rolf kan zien.Het zal zijn fam.wel goed doen dat een bekende hem opzoekt.Adios e hasta manjana.

  • 03 Oktober 2007 - 09:43

    Mireille:

    HeeT, tegek, weer een nieuw avontuur!
    Ben benieuwd naar je belevenissen, geniet ervan!

    xiuMi

  • 03 Oktober 2007 - 21:34

    Dhr. ErwtenSoup:

    Geniet er van (nr. 2)!!!

  • 05 Oktober 2007 - 10:07

    Onno.. Wie Anders...:

    Theodorus man... het is toch niet te geloven... ben net wakker en denk lees mijn prive email eens even... gisteren thuis gekomen van bussines trip van 2 weken door Chile/Brazilie en... Argentinie.. was in buenos aires net de dagen dat jij dit bericht zat te tikken.. jammer. hadden we zeker die stad nog wat meer "onveiliger" kunnen maken. Anyway waar gaat de trip heen, hoelang ben je weg ?. veel plezier en succes met het verorberen van de veestapel.. het enige wat er echt in grote getalen op je bord wordt gelegt...

    ps doe geen moeite van die eet foto's... na pappida eten van je te hebben gezien is dat wel voorlopig even genoeg voor mijn ochtend maag..;-)

    Adios Amigo !! groeten aan Maxima der Zus..


  • 06 Oktober 2007 - 07:59

    Olga:

    hola theo,
    que tal? espero que bien. has encontrado tu amigo. como va con el.como fue en el cárcel?
    muchos besos de nina y olga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 122289

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: