Here we go, here we go, here we go! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Here we go, here we go, here we go! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Here we go, here we go, here we go!

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

15 Februari 2009 | Nederland, Amsterdam

English summary below

Morgen vertrek ik weer de wijde wereld in! Door een grote reorganisatie bij Elsevier heb ik een paar maanden de gelegenheid om nog een mooi en lang reisje te gaan maken.
Deze trip gaat qua aantal landen en aantal weken de langste en grootste reis voor mij worden.
Ik vertrek morgen naar Brazilie, waar ik de eerste twee a drie weken wil verblijven bij mijn maat Dennis en zijn gezin. Die hebben sinds kort een appartement in Belo Horizonte, de derde stad van Brazilie. Dennis zijn vrouw komt daar vandaan. En ik ben er al eens geweest, in 2004. Het is dus min of meer bekend terrein. Alleen was ik er toen maar vier dagen.
En volgende week is het carnaval, dus dan kan ik mooi zien of de Braziliaanse Deurzakkers het er buiten net zo gezellig maken als binnen. Vast wel, vast wel!

Hierna wil ik over land helemaal naar Mexico gaan reizen, want ik vlieg op zevenentwintig april van Cancun, Mexico naar New York, voor de laatste vier daagjes. Dus als alles goed gaat reis ik oa. door Bolivia, Peru, Equador, El Salvador, Honduras en Belize. Het zullen vele en lange bustochten gaan worden, maar dan zie je wel het meeste. Genoeg hoogtepunten (letterlijk en figuurlijk) te zien onderweg, alhoewel ik vast ook een aantal bezienswaardigheden moet laten in verband met de reistijd. Twee en een halve maand lijkt lang, maar valt tegen als je eenmaal onderweg bent. En mijn budget zal ook iets krapper zijn dan de vorige keren, dus is het het beste om in een rustig tempo te reizen.

Mijn gevoel zegt me dat dit wel eens mijn laatste "backpack"-reis kan worden. Met mijn geld wil ik straks eens wat anders gaan doen. 't Is bijvoorbeeld tijd om iets aan de inrichting van mijn huissie te gaan doen. (shut up Stan hahahaha) Dus ja, dan moet ik het er deze elf weken maar eens goed van nemen!
Hopelijk maak ik weer genoeg mee om hier neer te schrijven.

Alvast heel veel leesplezier!

===========================================
English Summary

Another adventure will start for me tomorrow! Elsevier has outsourced the activities within my department to India, resulting in my position becoming redundant. No worries/no tears there, I now have the opportunity to visit a number of countries which have been on my wishlist for a while. This is going to be the biggest and longest trip so far. I most likely will travel through twelve or more countries in a period of two and a half months.

The first two or three weeks I will be spending in Brazil, in the city of Belo Horizonte. This is the second largest city in Brazil. My good friend Dennis from Rotterdam is married to a Brazilian girl and they recently had an appartment built there. I have visited Belo in 2004 for a couple of days, so it should be a familiar area for me. And next weekend I get the chance to experience the Brazilian Carnaval, should be a lot of fun!
After Brazil I will travel all the way to Mexico over land, because my next flight will be on 27 April from Cancun to New York. I wll stay in NYC for the final four days of my trip.

If all goes well I will travel through Bolivia, Peru, Equador, El Salvador, Honduras and Belize amongst others. Lots of highlights in this itinerary, but I probably will have to skip a few. Even though I'm away for two and a half months, this doesn't mean I am able to see all highights. And my budget is a bit tighter than on my previous trips.

I have the feeling that this probably will be my final "backpack"-journey, i.e. in this format, as I'm thinking of other goals for my money in the near future. Like redecorating my house you know. So this means I am going to enjoy every minute of this trip and hopefully I will have enough stories to tell here in the next few weeks.

Enjoy!

(note: I just noticed that the last couple of stories from Singapore have incomplete English summaries. I will try to update them as soon as possible)

  • 15 Februari 2009 - 21:16

    Theo Pessireron:

    Gaarne geen flauwe berichten over Feyenoord Rotterdam, heb het al zwaar genoeg dit hele rotseizoen! Dank u vriendelijk voor de medewerking

  • 15 Februari 2009 - 21:18

    Ria En Gijs:

    Hallo Theo,eindelijk weer eens leuke verhalen om te lezen.Heel veel plezier en kijk uit en het vornaamste kom weer heel terug.En doe ze de groeten in Brazilie.
    groetjes

  • 15 Februari 2009 - 22:34

    Tante Meel L-M:

    He Theo, lieverd ik wens jou een geweldig leuke reis toe en bovenal Gods rijkelijke zegen, te land, te zee en in de lucht. Ik kijk met plezier uit naar jouw reisverhalen.
    En voor Feyenoord blijven we gaan. De gouden tijden komen er wel weer aan!

    Liefs, tante Meel

  • 16 Februari 2009 - 08:50

    Edward:

    Ates,

    Neem het er maar goed van... enjoy and have a safe journey!

    Edward

  • 16 Februari 2009 - 08:55

    Mi Weer Hier!:

    WHAATTTTTagehkk men.. leuk Theo, kan ik je weer lezen tijdens de pauze's op mijn werk.. ;) hihihihi heel veel reisplezier en tot tot (jaa en die live-date van ons plannen we wel ergens rond in 2015, als je huisje boompje etc etc..)
    xiuMireille

  • 16 Februari 2009 - 09:12

    Moana Kuhuwael:

    Oom theo fijne reis strax... bedankt voor uw cadeautjes!! tot 2 mei ok,
    groetjes Moana..

    oja, wat heeft feyenoord gedaan gisteren???

  • 16 Februari 2009 - 09:29

    Jacques:

    Oi adik,

    Nou man, dat wordt dan lekker knallen als nooit tevoren. Je weet het: doe het veilig met lange halen en dubbel genieten van elk hoogtepunt. Je weet toch! (hahaha) In mei gaan we weer ouderwets de bloemetjes buiten zetten met als 1e hoogtepunt in Nederland t.w. zondag 3 mei in Hilversum. Goede reis en we gaan je volgen en zullen smullen van elk hoogtepunt.

    Zonnige groet
    Jacques en de meiden

  • 16 Februari 2009 - 16:17

    Ronald:

    Hey Theo, geniet ervan, vooral van het karna-vallen .. Misschien kom je nog een ex-collega tegen die ook in die contreeien zit momenteel .. Pas goed op jezelf !

    Alleen jammer van die 2-0 gisteren... Oh nee, daar mocht ik niets over zeggen.. ;-)

  • 16 Februari 2009 - 17:30

    Maurice, Dana &Betty:

    Hey Theo,
    Heel erg veel plezier tijdens deze reis. Alleen jammer dat je niet op Dana haar feestje kan komen haha.
    Liefs ons drietjes

  • 16 Februari 2009 - 19:11

    Marten:

    Hey man, geniet er van... ben een "beetje" jaloers..

    Ciao, Marten

  • 16 Februari 2009 - 19:29

    Frits Metiary:

    Saudara,

    we'll follow you evrywhere. Geniet ervan.

  • 17 Februari 2009 - 15:26

    G:

    Hi Theo,
    have a good time!
    by the way, very nice picture :) you catched the best side of the Bazilian carnaval...

  • 18 Februari 2009 - 09:29

    Pa:

    ik heb je wel op het vliegtuig gezet,maar heb je nog geen goed reis en behouden thuiskomst gewenst.bij dezen dan.Have a nice travel and enjoy it.

  • 21 Februari 2009 - 19:12

    De Schiphofjes:

    Hey lieve ome Thee,

    Geniet er maar weer volop van. We gaan je volgen!

    Dikke kus & knuf van ons!

  • 22 Februari 2009 - 10:43

    Shishoe:

    Ik ben het eens met Stan, haha! Maar dat wist je al. Maar het belangrijkste wat ik nu even wil meegeven: geniet inderdaad van alle leuke dingen die je op je reis gaat meemaken en laat niets aan je voorbij gaan. Wie had dat gedacht 8,5 jaar geleden, dat je zoveel uit het leven kan halen. Toen droomde we er alleen van.

    dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 122274

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: