Las Vegas, 22/04/06, 17.45 uur - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Las Vegas, 22/04/06, 17.45 uur - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Las Vegas, 22/04/06, 17.45 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

23 April 2006 | Verenigde Staten, Las Vegas

Las Vegas.... Sin City... Niet mokken maar gokken....

Bevalt me niet echt in deze stad, ik ben hier gistermorgen aangekomen. Het is hier één groot pretpark joh, niet normaal meer. Wel lachen daarzo, want zodra je uit het vliegtuig stapt kom je overal gokkasten tegen.

Daarentegen waren de vijf dagen in San Francisco supervet! Na het versturen van het verslag van afgelopen maandag heb ik een leuk tripje gemaakt met één van de Cable Cars. Ben ermee van Downtown SF naar The Fisherman's Wharf gegaan, een soort boulevard van Scheveningen, maar dan op z'n Amerikaans. Beetje rondgelopen daar en toen helemaal van The Wharf naar mijn hotel teruggelopen. Het was lekker weer, graadje of zeventien met een zonnetje erbij. Onderweg heb ik nog een paar foto's gemaakt van Lombard Street (dit moet je maar ff googelen).

Dinsdag de achttiende heb ik een fiets gehuurd en ben ik van The Wharf naar The Golden Gate Bridge gefietst. Het duurde een half uurtje om er te komen, met onderweg wat steile klimmetjes. Maar dat was wel effe lekker, kon ik gelijk weer wat aan mijn conditie doen. Eenmaal op de brug.... vette uitzichten man!! Die brug is iets van drie km lang, ik ben er in een kwartiertje overheen gefietst. Onderweg nog een paar keer gestopt voor wat fotootjes. Schitterend bouwsel hoor. Men is ook constant bezig de brugdelen te verven, het is zo'n enorme brug dat dit gewoon nooit ophoudt.
Aan de andere kant aangekomen ben ik doorgefietst naar het plaatsje Sauselito. Daar wachtte een ferryboot om me terug te brengen naar The Wharf. Het ticket voor de boottocht krijg je als je je fiets huurt. Je krijgt een landkaart mee en je kan er zolang als je wilt over doen. Maar ja, hoe langer, hoe duurder natuurlijk.
Alles bij elkaar was het een mooie tocht, voor slechts vijfentwintig dollar.

Woensdag negentien april 2006, de dag dat ik tweeendertig jaar werd... Ik kreeg gelukkig een spreekwoordelijk steuntje in de rug toen ik peuken ging halen: Die verkoper in die toko wou gewoon mijn legitimatie zien hahahaha!!
Op deze wederom zonnige dag ben ik naar Alcatraz gegaan. Erg indrukwekkend, hoop dat ik wat foto's kan plaatsen binnenkort. Met een audiotourtje heb ik de belangrijkste plekken bezocht, waaronder ook de cel van Al Capone.
's Avonds heb ik mijn verjaardag in de Blur Bar gevierd. Deze avond was er een live DJ aanwezig, precies goed! De lekkere Soulful Deep House Music met daarbij een zooitje import Heinekens (Happy Hour daar: twee drankjes voor de prijs van één!) zorgden ervoor dat ik toch nog een beetje een feestelijk tintje aan mijn verjaardag kon geven.

Donderdag de twintigste april.... houten kop bij het ontwaken.... Op deze dag ben ik eventjes de baai overgegaan (met de metro dan) om Oakland te bezoeken. Niks bijzonders daar, ben er na een uurtje weer weggegaan. Daarna ben ik gewoon met de metro San Francisco ingereden en er ergens 'blind' weer uitgestapt. Kijken of ik de weg naar mijn hotel makkelijk kon vinden. En gelukkig was dat het geval.

Gisteren dus hier in Las Vegas aangekomen. Voor het inchecken in San Francisco nog wat meegemaakt trouwens. Ik had een e-ticket, dus ik wilde een dag vantevoren alvast in gaan checken. Kon niet, beetje vreemd, maar ik nam het maar voor lief. Eenmaal op het vliegveld kon ik ook al niet inchecken via die automaten. What the fuck! Ik hoorde van een medewerker dat ik "Tagged" was, oftwel gemerkt, om security redenen.
Lekker dan, ik zag een verblijf op Guantanamo Bay al voor me opdoemen... Dus ik moest ouderwets aan de balie inchecken en ik kreeg een zeer uitgebreide controle bij de douane. Mijn handbagage werd helemaal binnenstebuiten gekeerd en het hemd werd me van het lijf gevraagd. Ik moest zelfs in een hokje gaan staan waar vervolgens perslucht in gespoten werd, erg vreemd. Er was gelukkig niks aan de hand, dit alles gebeurt gewoon steekproefsgewijs. Overdreven toestanden joh. Kon er achteraf wel om lachen, heb uit opluchting nog even een dolletje met een bevallige beveiligingsbeambte van Mexicaanse afkomst gemaakt.

Mijn hostel (jeugdherberg) hier is helaas nogal ver van de beroemde Strip en ligt gewoon middenin de ghetto van Las Vegas. Het is me al afgeraden om ´s avonds alleen over straat te lopen. Zelfs overdag is het er niet veilig, toen ik gister van de bushalte naar het hostel liep werd ik al verbaal lastig gevallen door wat plaatselijke gangsters.
Ik slaap hier op een kamer met nog vijf anderen. (jammer genoeg allemaal kerels) Minder allemaal, maar voor morgen en overmorgen heb ik een hotelletje dichterbij The Strip en het vliegveld geboekt.

Ik kom net terug van The Hoover Dam, very impressive!! En morgen ga ik de zuidelijke rand van The Grand Canyon bezoeken, hier kijk ik erg naar uit.

Next time more stories, possibly when I'm in LA, if not, then I will be in... Fiji!!

Groetje

Theo

  • 23 April 2006 - 01:16

    Van De Redactie....:

    GRAAG ALLEEN MAAR SERIEUZE REACTIES NALV BOVENSTAAND VERSLAG EN GEEN GEOUWEHOER OVER VOETBAL OK. (heb het al zwaar genoeg ja, dus een beetje medeleven graag)
    Failure to do so will result in the removal of the message concerned (art. 250450, Theo's Law and Regulations)

    Wij danken u.

    T on Tour

  • 23 April 2006 - 19:58

    Anna:

    Hey hey Theo bahaja kue dengan speda.
    Actief man jij!

    En weer veel meegemaakt dus. Willem baalt dat hij niet mee kon naar Las Vegas. Meneer gok hemzelf.

    Anyway groetjes van ons...ook van mama en papa. Want ben nu bij hun thuis en een pootje van Rusty

  • 24 April 2006 - 06:19

    Jacques:

    Oi Matheus, hoezo geen ge oh over voetbal; Je weet het: bij jouw terugkomst gaan we lekkere Amsterdammertjes zuipen in Mokum. Kek man dat je lekker geniet van je trip in de USA, maar als ik lees dat jij je hotelkamer deelt met vijf kerels i.p.v. chicks dan vraag ik mij af of jij je hoogtepunt van de reis al achter de rug hebt; of toch niet? Ok man ik ga je zien.

  • 24 April 2006 - 07:59

    Erna:

    En zeker een gezamelijke douche, ik zal als ik jou was 't stukje zeep maar niet laten vallen!

  • 24 April 2006 - 08:46

    Zorba:

    Hey Theo.
    Niet al je geld vergokken he.
    Enjoy.

  • 24 April 2006 - 10:13

    Stantheman:

    Je hoeft in de laatste weken van je trip ook niet meer je cluppie naar shanghai.Zij hebben de trip geannuleerd. Komt denk ik niet door afgelopen weekend....De chinezen kunnen het volgens de media organisatorisch niet aan.Later!

    S at home

  • 24 April 2006 - 18:20

    Chef RW:

    Nog gefeliciteerd.We worden weer goed op de hoogte gehouden.Veel plezier verder en tot het volgende verslag.

  • 27 April 2006 - 08:03

    M I:


    HeeeT, goed te lezen dat je't naar je zin hebt.. plezier in LA!

    grrr uit Rdamm
    Mireille

  • 28 April 2006 - 09:13

    Annis (buurman Van Jachthoorn Cap A/d IJssel):

    Hallo Theo,
    'k was vorige week bij je vader geweest. Hij vertelde dat jij nu achter je droom gaat en dat je jarig was. Allereerst, van "harte gefeliciteerd" Wat leuk dat je je leven mag verrijken met zoveel ervaringen, die je overal meekrijgt. Geniet er lekker van en kom weer gezond in NL.
    Annis Lekransy

  • 11 Mei 2006 - 19:47

    Monique:

    Ha die T. Bij ons in kikkerlandje hebben we tropenweer 26 graden... Leuk dat je weer aan het reizen bent!. Kom je rond half juni ook langs op Curacau dan liggen wij voor pampus op een witte strand met een koud biertje in de hand !. Ook niet slecht toch ? De groetjes van ons, Monique en Ronald

  • 25 Mei 2006 - 20:57

    De Ratu En Haar Gevolg:

    19 april 2006
    Selamat hari djadi, selamat hari djadi!
    Selamat hari djadi Theo, Tuhan memberkati!

    Felicitaties van de Landschappers uit Assen. Je begrijpt dat dit gezongen werd hè! Abis ini djangan minum alcohol lai djua. Sing ada orang untuk bawa pulang, of stiekum wel?? Doei doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 122218

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: