Auckland, 14/05/06, 17.29 uur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu Auckland, 14/05/06, 17.29 uur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

Auckland, 14/05/06, 17.29 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

14 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Auckland

Land nummertje drie alweer! Ik ben al een paar uurtjes in Auckland, lekker korte vlucht van maar drie uurtjes vanaf Fiji. Deed pijn om het paradijs te verlaten, maar Nieuw Zeeland belooft ook iets moois te worden!

Ik ben de dag na mijn laatste bericht van Nadi naar Likuri Island gegaan, naar het Robinson Crusoe Resort. Ik had er een hutje geboekt voor vier nachten, er was mij een mooi wit strand, palmboompies en een groenblauwe zee beloofd. En hier was ik echt naar op zoek.
Maar helaas. Het strand was wel relaxed, maar een paar regenbuien en de ligging van het eiland (vlakbij het hoofdeiland, aan de monding van een rivier) maakten het zeewater volop modderig. Ben er uiteindelijk maar twee nachten gebleven.

Ik ben op woensdag drie mei wel meegeweest op bezoek bij een lagere school. De meeste mensen van de staf van het resort hadden hier op school gezeten. De reden voor de wekelijkse bezoekjes is het inzamelen van geld voor de school. Was een leuk tripje, die kids waren volop nieuwsgierig en wilden op alle foto's terecht komen.
We kregen nog een zang- en dansshowtje voorgeschoteld, enthousiast uitgevoerd door de kinderen. En aan het eind werden we op zijn fijiaans welkom geheten in het dorp door middel van de Cava Ceremonie. Cava is de nationale drank van Fiji, wordt getrokken van een wortel en is licht drogerend. Het ziet eruit als modderig water, smaakt bitterzoet en het verlamt je tong voor een paar minuutjes. Op de grond gezeten kreeg de hele groep een schaaltje met cava te drinken, hierna waren we officieel welkom in het dorp. Ik had uiteindelijk zeven schaaltjes gedronken, omdat ik niks voelde. Bleek dat het effect 's avonds zwaarder is dan overdag. De avond ervoor had ik inderdaad aan een schaaltje genoeg. Maar 's avonds toch nog effe last gehad, voelde me ineens zwaar vermoeid. Ben maar gaan liggen en uiteindelijk in een diepe slaap gevallen.

Dus op donderdag de vierde mei heb ik mijn spullen gepakt en ben doorgereisd naar Suva, de hoofdstad van Fiji. Bevindt zich aan de andere kant van het hoofdeiland (Viti Levu). Hier ben ik twee nachtjes gebleven, eigenlijk omdat ik maar niet kon beslissen waar ik de rest van de tijd zou gaan zitten. Uiteindelijk ben ik op zaterdag de zesde gewoon op de bonnefooi gaan reizen. Ik heb de bus terug richting Nadi genomen en ben halverwege uitgestapt, aan de Coral Coast. Eiland-hoppen zou te duur worden en de Coral Coast zou ook mooi zijn. Bleek inderdaad zo te zijn!
Ik nam mijn intrek in hotel Casablanca, waar ik een vette studio (keukenblok, badkamer, bed natuurlijk) met een geweldig uitzicht had en ben hier gewoon zeven nachten gebleven. Kamerprijs slechts vijfentwintig euro per nacht. Valt weinig te vertellen over deze zeven dagen, elke dag gewoon lekker gerelaxed aan het strand of op het balkon en zelf mijn ontbijt en lunch gemaakt. Bestond uit noodle soup en/of een gebakken eitje met ham op crackers. Lekker en lekker voordelig!
En elke avond heb ik in het restaurant van het hotel gedineerd, de verkiezingen gevolgd, tv gekeken en slap geouwehoerd met Mostafa (de Australisch-Egyptische hotelmanager) over vooral rugby, ze zijn er helemaal gek van daarzo. Voelde me er behoorlijk thuis....

Op woensdag de tiende mei ben ik meegeweest met een dagcruise langs de Mamanucas eilandengroep. Mostafa had nog een korting voor me geregeld, dus uiteindelijk betaalde ik voor deze trip slechts achtendertig euro. De dag begon met een boottocht (per supersnelle catamaran) naar een klein eiland genaamd South Sea Island. Hier konden we snorkelen in een echt groenblauw zeetje, met levend koraal en vissen in alle kleuren van de regenboog. Ben echt een vol uur in het water gebleven en heb een heel rolletje volgeschoten. Het was echt een klein paradijsje daar.
Om twaalf uur de bbq lunch, smaakte voortreffelijk! De boot pikte ons om kwart voor een weer op en daarna voeren we nog langs de andere, paradijslijke eilandjes van de groep, waarna we om drie uur weer terugkeerden. Mooie dagtocht!

Vrijdag de twaalfde ben ik 's avonds ook eventjes in de nachtclub van het hotel geweest, maar de slome muziek (soort tropische reggae) en het tekort aan Fijiaanse of andere dames was er dermate, dat ik na twee whiskey colaatjes mijn bed maar weer opgezocht heb. Kreeg als hotelgast wel een heuse VIP behandeling, geweldig. Het regende bijvoorbeeld zwaar toen ik weg ging, dus hield de portier me een paraplu boven het hoofd en werd ik naar mijn kamer gebracht. (wandeling van één minuutje hahahaha)
Later hoorde ik dat men het wel waardeerde dat ik er als enige buitenlander geweest was, schijnt nogal wat tuig te komen. Het is de enige nachtclub / discotheek in de omgeving, dus vandaar.

Gister moest ik hotel Casablanca helaas weer verlaten. Mostafa heeft me naar het busstation gebracht en ik ben weer terug naar Nadi gegaan.

En nu dus Kiwi land! Ik hoop in deze twee weken zoveel mogelijk te kunnen zien van zowel het Noorder- als het Zuider-Eiland. Men is hier gelukkig helemaal ingericht op rondreizigers, dus dat moet wel goed komen. Ik kan kiezen uit een groot aantal aanbieders van goedkope rondreisjes per bus of trein, ga het morgen op mijn gemak allemaal even bekijken.

Sjongejonge, besef nu dat ik al op de helft van mijn rondreis ben. Gaat veel te snel man! Straks maar even een paar Nieuwzeelandse biertjes drinken....

Het bevalt me tot nu toe prima, het aanpassen aan nieuwe landen gaat me ook prima af. En ik zit nog steeds binnen mijn budget, dat verbaast me echt. Maar na de dure weken in de USA kon ik gelukkig zuinig aan doen op Fiji. Nieuw Zeeland is weer ietsjes duurder, alhoewel ik nu twee nachten een hotelkamer heb voor vijfentwintig euro per nacht. Komt allemaal wel weer goed ja!

(Oh en wat betreft de aardbeving bij Tonga en de Tsunami Warning: Heb niks gevoeld, sliep die nacht wel vlakbij het strand. Pas overdag hoorde ik het nieuws op de radio. Zag later op tv hoe dicht Tonga bij Fiji ligt...)

Latersssss!!

Theo

  • 14 Mei 2006 - 07:59

    Edward:

    Whoii gozerr,

    Zo te zien heb je niets meegekregen van de tsunami.. heb je volledig bij kunnen tanken, beterrr..

    Veel plezier bij de Kiwi's!


  • 14 Mei 2006 - 08:54

    Jo:

    Hey T, goeie acties allemaal zeg! Wat een reis! Hier alles goed; Lizzy stond vanmorgen om 05.15 uur al naast ons bed voor Moederdag...maar verder alles goed! Geniet van je reis en wij gaan nu een kiwi op je eten!
    xXxJo

  • 14 Mei 2006 - 08:56

    Lizzy:

    lizzy v hdu2z3gdghjhfjhehfhh9iuuhhhddgegghghfdhdhjgsdhggggggggggfffffffffcffffffffffffffffffffffffhhhhhgggggggggggggbvbnb

  • 15 Mei 2006 - 07:43

    Shirley:

    Hai Theo!
    Jemig wat een verhalen allemaal weer, wat een ervaring! TE GEK GEWOON! Supertrots ben ik op je dat je dit toch maar mooi allemaal mag meemaken!!
    Aku jealous man...
    Geniet ervan, en wij volgen je reisverslagen op de voet! Dikke kus, en knufs, Shir & Naomi xxx

  • 15 Mei 2006 - 08:25

    Mireille:

    Haai Theo!
    Te gek je verhalen te lezen, veel plezier op deze eilanden!! Geniet ervan!
    (mijn pa heeft je vorige verhalen uitgeprint voor jouw pa! hihi grappig hor! ;) )
    Tot de volgende x en take care!
    Groeten uit Rotterdam!
    Mireille

  • 15 Mei 2006 - 08:40

    Cor:

    Ik zie dat je nog steeds lekker gaat!!! Geniet er nog maar goed van voordat je weer bij ons terug bent:)

    Groet,
    Cor

    ps lekker spannende ontwikkelingen hier bij ons;-)

  • 15 Mei 2006 - 10:06

    (AFC)Alain:

    Ola Theo, Wat een ervaringen opgedaan op Fiji. En nu Nieuw Zeeland, kasih hormat buat Uncle Bully ;-> whuahahahaa, maar eh veel plezier. Back home Biertje pakken?? We horen het wel.

    Slamato, Alain.

  • 18 Mei 2006 - 09:10

    Annalies:

    Hey lief klein neefje van me! Dus, nu ook nog skydiven. Te gek hoor! Ik doe het je niet na. Ik vind het al eng om van de glijbaan af te gaan! Geniet nog maar even. Over 3 weken ben je al weer terug? Wat gaat dat snel ja!

    Dikke kus,

    Annalies & co.

  • 18 Mei 2006 - 17:20

    RSGC Brooklyn:

    Kirim foto kalau kue dansa dorang punya HAKA
    Hormat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Theo

I work to Live, and live to Travel!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 122215

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2015 - 28 November 2015

Maluku, Back To The Roots!

19 April 2014 - 12 Juni 2014

North East Asia in eight weeks

22 September 2012 - 30 September 2012

First time for everything - India and Dubai

29 April 2012 - 26 Mei 2012

America or Bust!

23 April 2011 - 18 Juni 2011

Back To Asia

16 Februari 2009 - 02 Mei 2009

Tour de Americas

03 Mei 2008 - 02 Augustus 2008

Working in Singapore!

30 September 2007 - 26 Oktober 2007

South America

16 April 2006 - 09 Juni 2006

Round The World In 8 Weeks

Landen bezocht: