San Francisco, 17/04/06, 13.00 uur - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu San Francisco, 17/04/06, 13.00 uur - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Theo Pessireron - WaarBenJij.nu

San Francisco, 17/04/06, 13.00 uur

Door: Theo

Blijf op de hoogte en volg Theo

17 April 2006 | Verenigde Staten, San Francisco

Zo vaag.... ik stap uit het vliegtuig en ik zie alleen maar aziaten.... Ben ik wel in de USA?

Op Schiphol werd ik gisterochtend uitgeleide gedaan door een klein uitzwaaicomité. Volgens traditie namen we nog even een bacardi colaatje, waarna ik me weer eens moest haasten om op tijd bij het vliegtuig te zijn.
De vlucht ging via Noorwegen, onder de Noordpool langs en een stukje over Groenland, waarna de piloot het vliegtuig via de westkust van Canada af liet zakken naar San Francisco.

Na een rustige vlucht, die redelijk snel voorbij ging en een voorspoedige afhandeling van de douane formaliteiten was het effe zoeken naar transport vanaf het vliegveld. Na wat gevraag en gezoek heb ik de B.A.R.T. metro (Bay Area Rapid Transit) gepakt. Ritje naar halte Powell Street, vlakbij Union Square, duurde een half uurtje. Met een kaart van San Francisco en mijn twee zware rugzakken op ben ik vervolgens naar Larkin Street gelopen. Onderweg regende het eventjes, waarna het gelijk weer zonnig werd. Raar weer. Volop steile straten ook, maar dat is goed voor de beenspieren.

Ik kwam om vier uur 's middags precies aan bij mijn hotel in downtown San Francisco, in de wijk Nob Hill. Ik heb een schone kamer, met gedeelde badkamer, (bevindt zich verderop de gang) voor veertig euro p/nacht. Valt mee gelukkig.

Na kwartier gemaakt te hebben en een snelle douche ben ik een klein verkenningsrondje gaan lopen. Op straat overal aziaten, zwervers en touristen. Voor een kleine maaltijd ben ik restaurant Indonesia binnengestapt. Daar heb ik een bordje bami met groente en vlees voor ongeveer zes euro gegeten. Smaakte erg goed, was vertrouwd en ik kon weer effe maleis praten. Daarna terug naar het hotel gegaan, met onderweg weer een paar regenbuien. Ik ben na twee biertjes blijkbaar in slaap gevallen, want ik schrok om drie uur vanochtend wakker met een ongelooflijke druk op m'n blaas. Dus maar even pisse en weer verder slapen.

Vanochtend om tien uur ben ik de deur uitgegaan. Ik ben nu beland in een internet cafe, na zo'n tweeënhalf uur rondgelopen te hebben. Ik ga straks een ritje maken met de beroemde Cable Cars.

Ik voel me goed, weer een nieuw land erbij!
Morgen naar de Golden Gate brug, woensdag naar Alcatraz. En vrijdag lekker vliegen naar Las Vegas.

Tot de volgende keer!

Theo

• 18 April 2006 - 06:38

Linda:

Hey Theo, Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Te gek wat je allemaal gaat doen daar, ben al weer benieuwd naar je volgende berichtje. Groetjes!

• 18 April 2006 - 07:04

Nil:

Hoi Mattie!!

Let goed op je zelf. Schrijf vooral berichtjes!!

Gr.

• 18 April 2006 - 07:05

Anja:

Hoi Theo, las vanmorgen je bericht. Leuke site heb je ervan gemaakt!! Ik ben benieuwd naar je reisverhalen en heeeeel veel plezier!!!

• 18 April 2006 - 07:09

Taal:

Hi Theo, kheb je smsje ontvangen, thnx! Fijn om te lezen dat je je al goed vermaakt! COOL! Ben nu al jealous! Have fun! Wie is er morgen jarig....
    Ciao2

• 18 April 2006 - 07:38

(AFC)Alain:

Oi, djago. Ben vandaag pas weer aan het werk en heb je mailtje pas geopend. Te Gek dat je deze reis maakt, waar wij van dromen doe jij gewoon.(GWMD is wel degelijk bij jou van toepassing; whuhaahhahah) Have Fun and Enjoy your trip. We zullen je volgen.
    Selamat djalang.

• 18 April 2006 - 07:45

Erna:

Hallo Theo,

Wat heerlijk om dit verslag te lezen, zo te zien mis je ons nu al (geintje!) Ik kijk al uit naar je volgende mail, veel plezier.

• 18 April 2006 - 07:51

Barry Kamphorst:

Voor mij is het persoonlijk fijn te horen dat je vlucht veilig is verlopen!!! ha, ha, ha
    Blijf ons informeren.
    Groet, Barry
    PS. Ajax en Feijenoord hebben gewonnen en spelen daardoor beide tegen elkaar in de play Offs

• 18 April 2006 - 08:01

Ouafaa:

Hii kanjer,

Ben blij dat je goed bent aangekomen. Geniet van je vakantie,plaats een paar foto`s als je kan...xxxx

• 18 April 2006 - 08:02

Annalies:

Hey Laiverd,

Ik ben blij dat je veilig bent aangekomen. Geniet ervan!

xXxDe Schiphofjes!

• 18 April 2006 - 08:25

Jacques:

Oi adik, lekkere berichten zo; goede vlucht, lekker eten en nog je eigen taaltje spreken ook, wat wil jij nog meer? O ja, er komt nog meer.... Laters!

• 18 April 2006 - 12:55

Maurice & Betty Metiary:

Hi Theo!

Klinkt allemaal super ... en het wordt alleen nog maar leuker zo te lezen.
    Wij hebben onze reis helaas alweer achter de rug en zijn terug in het koude 'kikkerlandje' (was wel helemaal geweldig daar).
    Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je volgende berichtjes!

Groet Maurice & Betty

• 18 April 2006 - 13:31

Cornelia:

ik ben jaloers, meng het klinkt goed,.. vegas hey.. shit je moet naar zo een show gaan met half naked chicks hehehehe,... en naar die big ass casino's er is een die aan de binnen kant op parijs, venetie enzo lijkt , moet je echt doen, FOTOS maken hey doesj.. ik wil ook zien :-) kusje kusje

• 18 April 2006 - 14:19

Olga Sumah:

hoi thé, hoe was het ritje in de cable cars.klinkt goed allemaal.ben benieuwd naar de reisverhalen. tot een volgende keer. veel groetjes van ons uit de kerkstraat

• 18 April 2006 - 14:22

D R E A Z:

He broeder, alles flex... Laat eventjus weten hoe het zit met die Coolpix 7600... Hoop dattie 't nu wel doet, zou zonde zijn... Lateros

• 18 April 2006 - 17:51

Den En Dri:

Oi Relle Goed om van je te horen man! ben zelf weer ff terug in 020 voor 2 dagen te werken daarna ook op reis. Jij uitkijken in Alcatraz He! Straks houden ze je er nog hahaha Groet Geluk Geniet Den en Dri

• 18 April 2006 - 18:55

M I:

Hey Theo!! Have a great holiday and for your 25th B-day:) many hip hip hurrays!
    Drink er maar 1 op! hihihi
    grzz Mireille

• 18 April 2006 - 21:21

Ria En Gijs:

hallo Theo leuk van je te horen en dat je het naar je zin hebt we zijn niet jaloers want wij gaan naar de ardennen (grapje) groetjes en veel geluk met het gokken

• 18 April 2006 - 22:09

Annalies:

Ik had al een berichtje op Hyves voor je achter gelaten, maar ook hier:
    HAPPY BIRTHDAY!
    xXxDe Schiphofjes!

• 19 April 2006 - 07:33

Jo:

Hey T, GEFELI met je verjaardag in San Fransisco!! Hoelaat verwacht je ons vanmiddag?
    Goed te lezen dat alles goed met je gaat, vooral na de baco's sochtends op Schiphol...nog voordat je lange reis ging beginnen! haha. Nou, we hopen meer van je te lezen...veel plezier verder..geniet ervan! xXxJo

• 19 April 2006 - 09:13

Anna:

Hey Theo jah nu pas een reactie van mij. Ik was vergeten dat je naar dit mijn ander mail adres verslagjes zou sturen haha :-)

Anyway allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag ;-)
    En nog vele jaren met nog vele reizen!

Ik ben zoals duizend anderen ook vet jaloers als ik dit allemaal lees en ben zeer benieuwd naar het volgende.

We zijn blij dat je veilig bent aangekomen.

En tot next story!

Liefs Anan Willem en Rusty

• 19 April 2006 - 10:10

RaouL:

Hey Ouwe...

Semangat jang kue bikin ini trip....Jaga dirih baik2 en nanti bertemu lagi di belanda...

SlmT
    RaouL

• 19 April 2006 - 11:54

Edward:

Yo bro!

Selamat hari ulang tahun.
    Veel plezier in Alcatraz, neem aan dat ze je ook weer vrijlaten.

• 19 April 2006 - 15:09

Theo Is Een Jood Ole Ole:

Maluku, lekker aan het genieten ouwe.

• 19 April 2006 - 16:00

-Dreisoke-:

Oi broer
    Selamat hari djadi!! Al 32 jaartjes, en nog steeds niet de wijsheid van je kleine broertje... Veel plezier vandaag en waai niet van de brug!

Joduh kampioen

• 19 April 2006 - 19:28

Taal & Mies:

High T,

Heb al een krabbel achtergelaten op hyves, maar bij deze nogmaals GEFELICITEERD!! Enjoy....!!! Kus

btw) Ajax - Feyenoord > play offs..

• 20 April 2006 - 12:44

Tieshoe Habibi:

ja je weet het he, elk jaar vergeet ik je verjaardag. Sorry!! Maar goed, alsnog gefeliciteerd. Ook van omi en de rest van de family. Ik hoor je laterish!

• 21 April 2006 - 13:34

BK:

effe vertalen:

Ajax- Feyenoord
    3 - 0

• 21 April 2006 - 16:43

RSGC Brooklyn:

Bagaimana?
    Sudah batja Telegraaf dari 21-04-06.
    Kasihan!!!!!
    JAHUDI RULES!